תוכנית להקמת מלון ברחוב יפה נוף 48 נמצאת בשלב ההתנגדויות בוועדה המחוזית. התוכנית אותה הגישה חברת חיים ושלום נכסים בע"מ, כוללת בנייה בשני מגרשים משני צידי הרחוב.
1 צפייה בגלריה
המלון המתוכנן
המלון המתוכנן
המלון המתוכנן
(הדמיה: משה צור אדריכלים)
בצד הגובל בשדרות מוריה, יוקם מלון בן 12 קומות במקום מגרש המשמש כיום כחניון ציבורי ענק המשרת את הבאים לאזור מרכז הכרמל. במגרש נוסף, על מדרונות הפונים למפרץ חיפה ובסמוך לשטחי גן הבהאים, יוקם מבנה מדורג. בניגוד לתוכניות בנייה רבות, התוכנית הוגשה לוועדה המחוזית וטרם זכתה לאישור הוועדה המקומית. במסגרת ההתנגדויות הוגשו התנגדויות מטעם עיריית חיפה, סיעת הירוקים, תושבים במבנים סמוכים והתנגדות מטעם 320 תושבים שהוגשה על ידי עו"ד ברק קינן.
המתנגדים לתוכנית טוענים כי אין לאשר תוספות לזכויות הבנייה שמבקש היזם, וכי אישור ויישום התוכנית יוביל לפגיעה אנושה בנוף, יחריף את מצוקת החניה ויביא לפגיעה אפשרית במתחם החיץ של אתר הבהאים. עוד טוענים המתנגדים כי התוכנית מנוגדת למסמך הבנייה לגובה שפרסמה העירייה. מתוך ההתנגדויות שהוגשו: "הפקדת התוכנית במתכונתה הנוכחית אשר מעדיפה קידום אינטרסים כלכליים של יזמים על פני שמירה על צביונו ואופיו של האזור אינה סבירה ואינה מידתית באופן קיצוני".
היזם אומר כי מדובר בתוכנית שאושרה כבר בשנת 1999, ניתן אישור לבניית 12 קומות וכן ניתנו זכויות בנייה הלוקות בתכנון מיושן שנערך לפני 25 שנים ושאינן תואמות את הסטנדרטים הקיימים כיום בתחום התיירות.
קראו עוד >>>
היזם: "התכנית החדשה מכוונת לתכנון מלון מודרני בסטנדרטים בינלאומיים, בתכנון מוקפד ותוך התאמה מיטבית לטופוגרפיה הייחודית של המתחם. בנוסף התוכנית משפרת משמעותית את המרחב הציבורי, מאפשרת זיקת הנאה לטובת הציבור אשר תשמש "כמרפסת נוף" לציבור הרחב ובנוסף מציעה התוכנית שטחי ציבור מובנים על חשבון היזם לטובת עיריית חיפה. חשוב להדגיש כי הרוב המוחלט של ההתנגדויות המיוחסות לפרויקט, בהקשר של "אובדן" מגרש החניה והפגיעה לכאורה בנוף, אינן רלוונטיות מאחר והן מתעלמות מזכויות הבנייה הקיימות כבר במצב הסטטוטורי המאושר. התוכנית בגרסתה המופקדת עברה תהליכי תיאום במשך כמעט 10 שנות תכנון. אנו בטוחים שאישורה של התוכנית ומימוש החזון בפועל יהוו בשורה וציון דרך חשוב בפיתוח העיר והאזור".
עוד כתבות - חדשות חיפה