ועדת הכספים של הכנסת, בראשותו של ח"כ משה גפני, אישרה את המשך הפרטת נמל חיפה, וכבר בקיץ הקרוב ניתן יהיה להכריז על הזוכה שיפעיל את נמל חיפה החדש.
1 צפייה בגלריה
מי יקדם את חזית הים?
מי יקדם את חזית הים?
מי יקדם את חזית הים?
(הדמיה: מן שנער אדריכלים)
בעירייה ניסו לעכב את המכרז, וראש העיר עינת קליש אף השתתפה בישיבה קודמת של הוועדה, ודרשה כי נציג העירייה יהיה חבר דירקטוריון בחברת הנמל החדשה שתוקם. קליש אף טענה כי יש לבחון את המכרז על רקע הכוונה להפעיל נמלי דלק שימנעו את פיתוח חזית הים. יו"ר הוועדה גפני, שתמך בעמדת העירייה שהציגה קליש בישיבה, הגיש באותו דיון בקשה לדיון מחדש, אך השבוע הודיעה ועדת הכספים כי בקשתו של גפני לדיון מחדש הוסרה.
משמעות החלטת ועדת הכספים היא שהעירייה איבדה את המנוף למניעת ההפרטה, והנמל ורשות החברות הלאומיות יכולים לקדם את ההפרטה כראות עיניהם, ללא התערבות עירונית. משמעות נוספת היא כי הנמל יוכל לקדם פיתוח חזית ים בעצמו, ולאחר שייבחר מפעיל, ופוחת הסיכוי כי העירייה תהיה שותפה בפרויקט הכלכלי-תיירותי שכה משמעותי לעיר.
גורם בנמל אמר השבוע: "העירייה לא מפספסת הזדמנות לפספס הזדמנות. במקום להוביל את פיתוח חזית הים, היא מתרחקת מהפרויקט".