אוניברסיטת חיפה, חממת חיפה לחקר הדתות ומרכז המלך חאמד לדו-קיום בשלום של בחריין, חתמו אתמול (רביעי) על הסכם שיתוף פעולה, שמטרתו לקדם סובלנות, והכלה של חיים משותפים במזרח התיכון.
3 צפייה בגלריה
חתימה על ההסכם
חתימה על ההסכם
הפרופ' רון רובין, ד"ר חליד בן כליפא, ופרופ' גר אלרואי חותמים על ההסכם
(צילום: אוניברסיטת חיפה)
קראו גם >>>
ההסכם לשיתוף פעולה מבוסס על חזון משותף של אוניברסיטת חיפה ומרכז המלך חאמד לדו קיום ומתוך הבנה ששיתוף הפעולה יכול לקדם את מארג החיים המשותף לבני כל הדתות. על פי ההסכם, יפעלו שני המוסדות לפיתוח של תוכניות מיוחדות לקידום דו קיום בין יהודים וערבים ותוכניות חינוכיות לקידום של מנהיגות צעירה.
ההסכם יצא לפועל בעקבות ביקורו של ראש חממת חיפה לחקר דתות ד״ר אוריאל סימונסון, היסטוריון וחוקר דת מהחוג ללימודי המזרח התיכון והאסלאם.חממת חיפה לחקר דתות מקדמת דיאלוג בינ-דתי בהתבסס על המגוון הדתי הייחודי ברמה בינלאומית הקיים בחיפה ומציאות חיים טבעית לה שורשים עמוקים בהסטוריה המקומית.
3 צפייה בגלריה
הסכם בחריים חממת דות באוניברסיטה
הסכם בחריים חממת דות באוניברסיטה
חתימה על ההסכם
(צילום: אוניברסיטת חיפה)
ההסכם הנוכחי מצטרף לסדרה של הסכמים שחתמה אוניברסיטת חיפה לאור הסכמי אברהם, כמו ההסכם שנחתם רק לפני חודש עם הספרייה והארכיון הלאומי של איחוד האמירויות, הסכם לשיתוף פעולה אקדמי עם אוניברסיטת זייד האמירתית ועוד.
ההסכם הינו מהלך ראשון ויביא למגוון שיתופי פעולה בתחום לימודי הדתות ולקידום השיח הבין דתי בקרב מנהיגי דת מישראל ומדינות האזור באוניברסיטת חיפה אשר תצטרף לפעילות החממה הפועלת לחיבור בין האקדמיה למרחב הציבורי בתחום פעילותם של מנהיגות ומנהיגי דת כמקדמי שינויים חברתיים וחיים משותפים.
3 צפייה בגלריה
הסכם בחריים חממת דות באוניברסיטה
הסכם בחריים חממת דות באוניברסיטה
הסכם היסטורי וחשוב
(צילום: אוניברסיטת חיפה)
נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין: "סובלנות ופלורליזם הן התכונות המאפיינות את הקמפוס של אוניברסיטת חיפה ואנחנו גאים ונרגשים על שיתוף הפעולה ההיסטורי עם בחריין לטובת כל עמי האזור".
שייח׳ דר׳ ח׳אלד בן ח׳ליפה ממרכז המלך חאמד לדו קיום אמר כי חיפה מרתקת ביופיה וגיוונה האנושי והוא מצפה למימוש ההסכם בפעילויות נרחבות אשר יעמיקו את התובנות והיתרונות במציאות רב דתית וגיוון אנושי.
ד"ר חליד בן כליפא, יו"ר הוועד המנהל של מרכז המלך חאמד לדו קיום בשלום: "לישראל בכלל לחיפה בפרט יש כל כך הרבה ערכים משותפים עם המרכז שלנו ועם בחריין – בעיקר הגיוון והפלורליזם. ביחד נעבוד ונשפר את החיים המשותפים של כולנו, לא רק עבור בחריינים וישראלים, אלא עבור המזרח תיכון כולו".
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://chat.whatsapp.com/IwYf2NjAQDTBV4EaIrqXrU
פורסם לראשונה: 08:08, 14.04.22