ביום ראשון תתכנס לבקשת חברי מועצת השינוי, ועדת תכנון ובניה חיפה. בישיבה זו יבקשו חברי מועצת שינוי, להם רוב בוועדה, להדיח את ממלא מקום ראש העיר מיכי אלפר מתפקידו כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ולבניה ולמנות במקומו של סגן ראש העיר אביהו האן.
2 צפייה בגלריה
מיכי אלפר (מימין) ואביהו האן
מיכי אלפר (מימין) ואביהו האן
מיכי אלפר (מימין) ואביהו האן
(ראובן כהן ושרון צור)
זהו מהלך משמעותי ומרכזי במהפך שמובילה מועצת השינוי, ופגיעה נוספת וקריטית ביכולתה של קליש ליישם את מדיניותה. משמעות המהלך היא הוצאת מינהל ההנדסה וועדות התכנון מידיו של אלפר, המתואם עם קליש, והעברת אחד התחומים החשובים ביותר בעירייה לידי מועצת השינוי.
בשל חשיבות המהלך, במועצת השינוי נערכים משפטית לישיבה ונסמכים על תקדימים לפיהם בכוחם של חברי וועדה למנות יו"ר, ולפיכך בכוחם גם להדיחו.
מנגד, אלפר ונציגיה של קליש אינם מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים ולפעול משפטית למנוע את העברת הסמכויות בתחום התכנון והבניה לידי חברי מועצת שינוי.
מי שיעמוד בתווך ויצטרך לקבוע מי אחראי לתחום התכנון והבניה בעיר, תהיה היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין וצוות המחלקה המשפטית בעירייה. בניסיון להקדים את המאוחר ולהיערך לכל החלטה שעשויה להתקבל, במחלקה המשפטית פנו למשרד המשפטים, כמו גם למשרד הפנים, ודרשו לקבל הנחיות לקראת הישיבה הגורלית.
2 צפייה בגלריה
עו"ד ליאור דץ ועו"ד ימית קליין
עו"ד ליאור דץ ועו"ד ימית קליין
עו"ד ליאור דץ ועו"ד ימית קליין
(אביב שילה ועירייה)
קראו עוד: >>>
גורמים במחלקה המשפטית מסכימים כי חיפה עלולה למצוא עצמה ביום ראשון, בסופה של ישיבת ועדת התכנון והבנייה, בתסבוכת משפטית במסגרתה כל צד יטען לקבלת החלטה לא חוקית. אלפר יטען כי הוא עדיין יו"ר הוועדה, ומנגד אביהו האן יציג עצמו כיו"ר הוועדה הממונה.
גורם בעירייה: "פנינו למשרד המשפטים לקבל הנחיות ואנו ממתינים לקבל אותן עד מועד הישיבה. זו בהחלט תסבוכת ואנו מנסים להימנע ממנה ככל הניתן. הנחת העבודה היא שבעקבות החלטה שתתקבל, יבקש הצד השני לפנות לערכאות משפטיות ועל כן פנינו כבר עכשיו למשרד המשפטים, כמו גם משרד הפנים, כדי להקדים את המאוחר".
חברת מועצת השינוי עו"ד שרית גולן שטיינברג: "ביום ראשון מועצת השינוי תסיים את שלטון מיכי אלפר. מינויו של אביהו האן לתפקיד צפויה לבשר את הבראת הוועדה וצמיחתה מחדש של חיפה".
עו"ד ליאור דץ מנסה לתאר מה צפוי בעקבות החלטות שיתקבלו ביום ראשון. עו"ד דץ: חוק התכנון והבניה קובע כי מינוי יו"ר ועדת מקומית ייעשה על ידי חברי הוועדה. מכאן ניתן להסיק כי מי שצריך לבחור את היו"ר אלו חברי הוועדה היכולים גם להדיח את היו"ר. עוד נקבע כי מי שיכול לעמוד בראש ועדת המשנה יכול להיות ראש העיר או סגנו. קליש יכולה לטעון כי מיכי מונה לא על ידי בחירת חברי הוועדה אלא על ידי האצלת סמכויות מצידה, ועל כן היא זו שיכולה להדיחו. זו סוגי המשפטית שטרם הוכרעה בבית המשפט. לא היה מקרה כזה ונראה כי אנו צפויים לתקדים. לפלונטר הזה נכנס מרכיב נוסף והוא העתירה שלי נגד קליש, לפיה קליש מנועה מלעמוד מראש הוועדה לתכנון ולבניה בשל הרשעתה הפלילית בתחום הבנייה".
עו"ד דץ מציין כי במידה ואכן יוגשו עתירות על ידי מיכי במידה ויודח, בית המשפט לא ימהר להורות על החלפתו. עו"ד דץ: "אלפר עשוי להישאר בתפקידו במידה ויפנה לבית המשפט. בית המשפט לא נוהג לשנות מצב עד לקבלת הכרעה. זה יכול לקחת גם כמה חודשים ואף להגיע לערעור לעליון. להכרעה בעניין יש חשיבות עצומה לחוות הדעת של משרד הפנים, ונראה כי בית המשפט יאמץ את הנחיית המשרד. העובדה כי עד עכשיו משרד הפנים טרם הגיב, משחק לטובתה של קליש".