ארגוני סביבה במפרץ חיפה צפויים לעלות מחר (יום שלישי) לירושלים ולהקים מאהל מחאה. מטרת המאהל לדבריהם היא המשך המאבק להבראת מפרץ חיפה תוך סגירת המפעלים הפטרוכימיים המזהמים ומסוכנים בלב מטרופולין חיפה.
1 צפייה בגלריה
מפרץ חיפה
מפרץ חיפה
מפרץ חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
המארגנים מציינים כי מהמאהל הם יצאו לפעולות נוספות מול מקבלי ההחלטות כדי להשמיע מקרוב את קולם של תושבי מפרץ חיפה שלא מוכנים לחכות עשור לסגירת בז"ן ותש"ן כפי שהוצע בטיוטת דו"ח המלצות ועדת המנכ"לים.
המארגנים קרואים לציבור להצטרף למחאה: "גם מטרופולין חיפה רוצה אוויר הרים צלול כיין! הצטרפו אלינו, הזמינו חברים ומשפחה ירושלמים ובואו לקחת חלק במאהל".
את האירוע מובילים 'מגמה ירוקה' בשותפות עם 'קהילת מנקים את מפרץ חיפה', 'המרד בהכחדה', 'צלול', 'ישובי זבולון להבראת מפרץ חיפה' ו'הורים למען האקלים' ו'שומרי הבית'.
רוית שטוסל, מרכזת 'קהילת מנקים את מפרץ חיפה': "כפי שראינו בליל שישי האחרון, בשריפה הנוספת שהתרחשה במתחם בז"ן, אין לנו את הפריבליגיה להמתין 10 שנים. הימצאותם של מפעלי הפטרוכימיה בצמידות למרכזי מסחר ובילוי ולבתי מגורים הינה סכנה מיידית וזאת בנוסף להיותם מקור לזיהום ותחלואה. על ועדת המנכ"לים לקצר מועדים ויעדים בהמלצתה. את בז"ן ותש"ן ק.חיים חייבים לסגור עוד ב2025".
קראו גם >>>
יובל ארבל, רכז ים וקשרי ממשל ב'צלול': "אנו דורשים לסגור את בז"ן והתעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה מוקדם מעשור; אנו דורשים לא להחליף אותם במכלי חרום לדלקים וגפ"מ בלב המטרופולין. צרכים לטפל גם בזיהום האוויר מהאוניות והנמל, לשקם את הקרקעות המזוהמות ואת נחל הקישון לפארק טבע וספורט ימי לכל תושבי המטרופולין. השקעות אלו יחזקו ויימשכו תעשיית הי-טק נקייה ואוכלוסיה חזקה לחיפה, ויתרמו לתל"ג הלאומי, ויצירת מוקדי תעסוקה חדשים".
מתי בן אהרון, חבר בהתארגנות 'המרד בהכחדה חיפה': "בלב מצב חירום אקלימי אקולוגי חריף - איפוס פליטות עד 2025 הוא צו השעה. וזה בדיוק מה שצריך לעשות עם התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה - לסגור. לצד הזיהום, הסכנה הבטחונית והבריאותית, איכות הסביבה ועתיד העיר ותושביה, התעשייה במפרץ אחראית על כ 2% מהפליטות בארץ באופן ישיר. אסור לחכות חייבים לסגור עכשיו למען העתיד של כולנו".
עוד כתבות - חדשות חיפה
פורסם לראשונה: 15:27, 03.05.21