"המשאית ושלושת העובדים היו משפחתו השנייה של אבא. הנהיגה במשאית שלו גורמת לי לזכור את אבא ומרגש אותי להיזכר בו ובחיוך שלו. זה מה שאבא היה רוצה".
1 צפייה בגלריה
בדרכו של אבא. עיסא והמשאית
בדרכו של אבא. עיסא והמשאית
בדרכו של אבא. עיסא והמשאית
(צילום: ראובן כהן)
חסן אבו עזיזה נמחץ למוות לפני חודשיים בתאונת דרכים מחרידה. בנו של חסן, עיסא, מבקש להמשיך את דרכו של אביו, החל לעבוד על אותו רכב שהוביל למותו של האב. חסן בן ה-55 עבד 27 שנים בעירייה כנהג של משאית זבל באגף התברואה של עיריית חיפה. "אבא עבד באותו קו, הדר - עיר תחתית במשך כל אותן שנים", מתאר הבן עיסא, "הוא עבד בין 12 בצהריים לשש בערב. הוא אהב את העבודה, והמשאית ושלושת העובדים איתו היו בשבילו כמו משפחה".
לפני חודשיים הגיע חסן את המשאית שלו לנקודת המפגש העירוני של אגף התברואה. מסיבה לא ידועה החלה משאיתו של חסן להתדרדר לכיוונה של משאית אחרת. חסן ניסה לעצור את המשאית בגופו, ונמחץ בין שתי המשאיות. חסן הותיר אשה, באהיה, וארבעה ילדים.
"אנחנו גרים כולנו בבית אחד בוואדי סאליב", מתאר הבן עיסא, "כשהודיעו לנו על התאונה רצנו לבית החולים. אבא נפטר עם חיוך על פניו. כל החיים הוא חייך. הוא היה אדם שמח, איש משפחה למופת ועובד מסור. הוא היה מקצועי בכל מה שעשה, אהבו אותו במשפחה, החברים ובעבודה".
בעקבות המקרה הואר לזכרו בניין העירייה בצבע אדום, וראש העיר עינת קליש ביקרה בביתו. חסן אמור היה לקבל השנה, כמו בשנים קודמות, את פרס "הנהג הזהיר". התאונה המחרידה אירעה יום לפני הענקת הפרס, ועל כן הפרס הוענק למשפחתו במעמד מנכ"ל העירייה, אוהד שגב.
לאחר מותו של חסן, פנה בנו עיסא לעירייה וביקש כי יחליף את אביו בנהיגת משאית הזבל בה נהג אביו ב-27 השנים האחרונות. בקשתו נענתה, ובשבועות האחרונים נוהג עיסא במשאית של האב. "ביקשתי להמשיך את העבודה של אבא", מספר עיסא, "המשאית ושלושת העובדים היו משפחתו השנייה של אבא. אני נוהג במשאית שהרגה את אבא, אבל זה גורם לי לזכור את אבא ומרגש אותי להיזכר בו ובחיוך שלו. זה מה שאבא היה רוצה". מנכ"ל העירייה אמר למשפחה כי עבור העירייה, "מדובר בזכות גדולה שהבן עיסא מצטרף למשפחת עיריית חיפה בה ימשיך בדרך המדהימה של אביו, עובד מסור, מקצועי ומצטיין שקיפח את חייו באסון נוראי".