תתארו לכם מכשיר המטהר את האוויר ושומר כי ילדינו נושמים, לפחות במהלך שהותם בכיתות ובגנים, אוויר נקי מחיידקים. מכשיר שכזה יותקן בימים הקרובים ב-62 כיתות א'-ד' וגנים בעיר נשר, ובהמשך התקנתו צפויה גם בכיתות בעיר חיפה.
2 צפייה בגלריה
משמיד הקורונה יותקן בכיתות
משמיד הקורונה יותקן בכיתות
משמיד הקורונה יותקן בכיתות
(צילום: אורה אייר)
מדובר במטהר אוויר של חברת אורה אייר שפיתחה טכנולוגיה לניטור וטיהור אוויר בחללים סגורים. הרעיון פשוט ולפיו אוויר בכיתות יעבור במטהר, האוויר ינותח למציאת מרכיביו, והחיידקים שבאוויר יטוהרו.
מעבר להשמדת נגיפים וחיידקים, המכשיר החכם מאפשר העברת מידע להנהלת בית הספר או הגן, ולהתריע אם בכיתה כזו או אחרת יש עלייה בחיידקים מסוימים, וההנהלות יוכלו לבחור כיצד להגיב ולפעול.
התקנת המטהרים התאפשרה בעקבות קול קורא שפרסמה הממשלה והוקצו תקציבים עבור העיריות למימון המטהרים. על פי מידע שמספקת חברת אורה אייר, מחקר שבוצע בבית החולים שיבא תל השומר, נמצא כי מטהר האוויר משמיד 99.9% מהנגיפים, בראשם קורונה ושפעת, וכן חיידקים, עובש ו-VOC.
2 צפייה בגלריה
המסנן יתריע על הימצאות חיידקים ונגיפים
המסנן יתריע על הימצאות חיידקים ונגיפים
המסנן יתריע על הימצאות חיידקים ונגיפים
(צילום: אורה אייר)
קראו גם: >>
מייסד ומנכ"ל החברה אביעד שניידרמן: "התקנת המכשירים, כפי שהוכח בעיריית ירושלים, תסייע בהפחתת תחלואה והדבקה במחלות ויראליות בכיתות הלימוד".
מנכ"ל החברה הוסיף: "אנו מברכים על השותפות עם עיריית נשר שהצטרפה לעיריות נוספות ברחבי הארץ ששמו בעדיפות עליונה את נושא אוויר נקי במערכת החינוך. אנו מזמינים עיריות נוספות לממש את התקציב הייעודי ממשרד החינוך ולקחת חלק בפרויקט המהפכני השומר על אוויר נקי בחללים סגורים המגן על המורים והתלמידים מפני זיהום אוויר ומביא להפחתה בשיעורי התחלואה וההדבקה של מחלות ויראליות בכיתות הלימוד."
פורסם לראשונה: 08:28, 23.06.22