תושב הקריות, שהושאר בשדה התעופה בפריז לאחר שכבר עשה צ'ק אין לטיסה, שלח מזוודה וקיבל כרטיס עלייה למטוס, תובע סכום של 17 אלף שקל מחברת התעופה טראנסאוויה (TRANSAVIA) בגין הפגיעה בו.
2 צפייה בגלריה
טיסה
טיסה
הדיילות הסבירו לתובע כי המטוס מלא
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
מכתב התביעה עולה כי התובע רכש כרטיסי טיסה הלוך חזור לפריס בתאריכים 4 בפברואר ועד ל-8 בפברואר השנה.
הטיסה הלוך הייתה תקינה, אבל הענייניים הסתבכו בטיסה חזור. התובע הגיע לשדה התעופה, עבר את הצ'ק אין, מסר מזוודה וקיבל כרטיס עלייה למטוס, כולל מספר הכיסא. אבל כאשר הוא בא לעלות לטיסה ציפתה לתובע הפתעה לא נעימה: הדיילות הסבירו לו כי המטוס מלא.

2 צפייה בגלריה
מזוודות, טיסה
מזוודות, טיסה
המזוודות כבר טסו לארץ
(צילום אילוסטרציה: canva)

התובע הציג כרטיס עלייה למטוס ואת מספר הכיסא שלו, אבל הדיילות הסבירו כי מישהו אחר כבר יושב במושבו. "לא עזרו כל טיעוני וכל בקשותיי, שאני חייב לחזור היות ואשתי נמצאת בשלבי הריון סופיים. ביקשו ממני לחזור ולאסוף חזרה את המזוודות ליציאה מהשדה, כאשר נתנו לי כרטיס לטיסה חזרה ב-11.2.2024 עיכוב של 3 ימים. ודאגו למלון ליום אחד בלבד. בנוסף לכל, כאשר באתי לאסוף את המזוודה התברר שהיא כבר טסה לארץ, ונותרתי ללא שום ביגוד וללא שום טואלטיקה בסיסית, דבר שגרם לי להתרוצץ ולקנות את הדרוש לי בשלושת ימי העיכוב שנכפו עלי", נכתב בתביעה.

קראו עוד:

התובע ציין כי שלח דרישה לפיצוי דרך אתר החברה, אך לא קיבל מענה ענייני. לטענתו, החוק מחייב את חברת התעופה לפצות אותו בגין רישום היתר והעיכוב בטיסה חזרה לארץ והן בשל ההוצאות שהיו לו בשל כך. לטענתו החוק קובע כיצד חברה אמורה להתנהל במקרה של רישום יתר, וזה כולל פנייה לנוסעים והצעת תמורה הולמת בשל הדחייה של הטיסה. כן מחייב החוק לדאוג למלון לכל תקופה העיכוב ולא רק לחלקה.
התובע מבקש שבית המשפט יחייב את החברה גם בפיצויים לדוגמה, בשל התנהלותה. בגין הסירוב להעלות למטוס התביעה עומדת על 2,319 שקל, הוצאות מלון 1,426 שקל, תחבורה ציבורית 116 שקל, פיצוי חוסר מזוודה 1,500 שקל, קניות בגדים, מזוודה, טואלטיקה 918 שקל, פיצוי לדוגמה עוגמת נפש 10,000 שקל, סיוע משפטי 1,000 שקל וסך הכל 17,270 שקל.
טרם הוגש כתב הגנה.
פורסם לראשונה: 08:04, 19.04.24