שרת התחבורה מירי רגב החליטה כי הפעילות הנמלית בחלקו המערבי של הנמל תוסב לטובת פעילות פנאי ותיירות. החלטה זו מאפשרת להנהלת הנמל לפתוח חזית ים עירונית בשטח כולל של 300 דונם לכל אורכה של העיר התחתית. בהנהלת הנמל ציינו כי מדובר בתיקון היסטורי שמקדם בצורה משמעותית את פתיחת חזית הים.
1 צפייה בגלריה
פרויקט עצום עלול לצאת לדרך ללא מעורבות העירייה. חזית הים
פרויקט עצום עלול לצאת לדרך ללא מעורבות העירייה. חזית הים
פרויקט עצום עלול לצאת לדרך ללא מעורבות העירייה. חזית הים
(הדמיה: מן - שנער אדריכלים)
מנכ"ל הנמל מנדי זלצמן אומר כי חזית ים תצא אל הפועל עם או בלי העירייה. "המשמעות של החלטת השרה רגב היא התקדמות משמעותית לקראת חזית הים, ואם עד היום התוכנית הייתה כללית, כאן מגיע הבעלים של השטח, במקרה זה זו המדינה, ומאפשרת להוציא לפעול את התוכנית", אומר זלצמן, "כעת יש שתי אפשרויות. האחת, שהעירייה מצטרפת סוף סוף למינהלת המשותפת ויחד עם הנמל פונים לאדריכלים מובילים בתחום חזית ים לטובת גיבוש קונספט עסקי ישים בתוך כמה חודשים. השנייה, ממתינים לסיום רכישת הנמל, ואז הקונה ניסה להגיע פעם נוספת להסכמות עם העירייה. במידה ולא יושגו הסכמות, תקום חזית הים לפי תפיסתו של הרוכש, וכמו שיש גן עירייה וגן פרטי, גם כאן תוקם חזית פרטית".
זלצמן מציין כי למעלה משנתיים שמינהלת משותפת אינה מתכנסת בגלל סירוב העירייה, ובעיניו מדובר בזמן שנזרק לים.
זלצמן: "אני לא מצפה שהעירייה תשקיע אגורה, אך כשחברה ממשלתית ועירייה פועלים יחד אפשר לפתח את חזית הים מהיפות בעולם"
"נציג רשות החברות רועי כחלון עושה מאמצים להגיע להסכמות עם העירייה ולחסוך זמן", אומר זלצמן, שציין כי בינתיים המגעים לא מבשילים להסכמות. "בתוך חצי שנה יהיה רוכש לנמל, יהיה מודל עסקי ותיגזר ממנו השלביות של הפרויקט המורכב של חזית ים של 300 דונם. המפתח יהיה כדאיות כלכלית. אני לא מצפה שהעירייה תשקיע אגורה אך כשחברה ממשלתית והעירייה פועלים יחד אפשר לפתח את חזית הים מהיפות בעולם. אם העירייה אינה מצטרפת אז היזם, רוכש הנמל, יכול לפתח את חזית הים כראות עיניו, ומה שינחה אותו יהיה מיקסום רווחים. העירייה מוזמנת להצטרף לחגיגת חזית הים או להישאר בחוץ. חזית הים יוצאת לדרך איתה או בלעדיה".
בעירייה החליטו שלא להגיב.