בעקבות החלטת ועדת כספים שהורתה ליועצת המשפטית להביא לסיום כל חוזי העסקה של יועצים חיצוניים עד 2021 קבלו שלושה יועצים חיצוניים של מנהלת 2030 הודעה כי החוזים איתם לא יוארכו.
1 צפייה בגלריה
ראש העיר עינת קליש רותם
ראש העיר עינת קליש רותם
קליש. נפרדת מהיועצים
(צילום: ראובן כהן)
קראו גם: >>>
לדברי חברת ועדת הכספים שרית גולן מדובר בחסכון של מאות אלפי שקלים בשנה לכל יועץ ויועץ. שלושת היועצים הם אורנה אנג'ל, אמיר נפתלי ואיתן קרבצ'יק.
פעילה חברתית וחברת ועדת קהילת הדר גילה זמיר התייחסה למהלך: "ראוי לחקור מה הרווחנו מהעסקת של היועצים הללו? האם חיפה הרוויחה משהו מנוכחותם של היועצים או שיסתבר לנו, תושבי ותושבות חיפה שפרנסנו היטב יועצים בעשרות אלפי שקלים ללא קבלת תמורה לכאורה. ברור כעת כי מינהלת 2030 תתפרק בקרוב. אני חושבת שיש לקדם חקירה על מהות פעילותה, כולל ספקיות העיצוב והתוכן של המינהלת, הסיבות לבחירת היועצים הספציפיים, מהות קשריהם עם נחשון ועינת, תפוקת עבודתם והשלכותיה האפקטיביות על חיפה".
זמיר הוסיפה כי "בישיבת מועצת העיר שדנה בשאילתה של חבר המועצה מהליכוד, יצחק בלס, התברר, כי שכר העסקתו של נפתלי לשנת 2020 עמד על 313,669 שקלים, של קרבצ'יק – 341,520 שקלים ושל אנג'ל – 420,923 שקלים. במשך שנתיים אורנה אנג׳ל קיבלה לכאורה קרוב למיליון ש״ח עבור חצי משרה. הציבור צריך לדעת על מה יצא הכסף ומה יצא לציבור מהשכר שניתן".
אורנה אנג’ל בתגובה: "לא יודעת על מה את מדברת. מקווה להמשיך ולשרת את חיפה כל עוד יזדקקו לי ולניסיון שלי".