המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד צעיר בן 26, במקור מטייבה, בגין רצח הודיה גבאי בן 34, אם לחמישה ילדים מקרית אתא, בפתח המועדון גולדן ברחוב אלנבי בחיפה, בתאריך 9 במרץ השנה. מהחקירה עולה כי גבאי ז"ל נורתה למוות באקראי, על ידי אדם שרצה לפגוע במועדון בעקבות קטטה שהייתה שם. "היא הייתה במקום הלא נכון, בזמן הלא נכון", אמר מפקד מרחב כרמל, נצ"מ אלי מגן במסיבת עיתונאים שהתקיימה ביום שני השבוע בעקבות פיענוח הרצח. ביום חמישי יוגש כתב אישום בפרשה.
2 צפייה בגלריה
אודיה גבאי
אודיה גבאי
אודיה גבאי ז"ל
(צילום: פרטי)
מהחקירה, שנוהלה על ידי צוות חקירה מיוחד בראשות רפ"ק נמרוד בן דור, עולה כי מחוץ למועדון אירעה קטטה בין כמה מבלים במקום, ללא רקע מסוים. "אנשים זרקו מלים זה לא זה, נראו שיכורים ופתאום החלו מכות, מחוץ למועדון. קטטה אלימה שהובילה לבסוף לרצח", ציין רפ"ק בן דור.

2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
(צילום: דוברות המשטרה)

אחד המשתתפים בקטטה, עבדל רזק אקרט עבדל קאדר, בן 26, במקור מטייבה שהתגורר בחיפה בתקופה האחרונה, עזב את המקום לאחר הקטטה הלך, כנראה לקחת אקדח, וחזר למועדון והחל לירות לעברו. באותה שעה גבאי וחבר יצאו מהמקום והיא נפגעה מהירי. בדרך לבית חולים היא נפטרה.
מהחקירה עולה כי החשוד הגיע למועדון לבצע את הירי יחד עם אדם נוסף, שזהותו ידועה אבל הוא עדיין לא נעצר. המשטרה מחפשת אחריו ורק לאחר מעצרו ניתן יהיה לקבוע מה היה חלקו ברצח. החשוד עצמו אינו משתף פעולה ומסרב להתייחס לראיות נגדו. לחשוד יש עבר פלילי בתחום עבירות אלימות.
יצוין כי הירי לעבר המועדון אירע זמן קצר לאחר שניידת סיור של משטרת חיפה, שהוזעקה למקום לטפל בקטטה, עזבה את המקום לאחר שמשתתפי הקטטה ברחו מהמועדון והשטח היה רגוע.



רפ"ק בן דור: "הייתי שותף בחקירת בהרבה תיקי רצח, אבל במקרה הזה בהתחלה היו לנו אינדיקציות ממש מועטות. כיוון שמדובר בעבירה שפוגעת במשילות, כל כיוון חקירה נחקר ונבדק".
תחילה נעצרו 5 חשודים, שהשתתפו באותה קטטה, ביניהם גם החשוד ברצח. כעבור מספר שעות הראיות הצביעו לכיוון החשוד ברצח שנשאר במעצר בעוד יתר המעורבים, שוחררו. החקירה נוהלה תחת צו איסור פרסום שהוסר ביום שני. מעצר החשוד הוארך מספר פעמים וביום שני הוגשה הצהרת תובע.
מפקד מרחב כרמל: "המניע לכל הירי הנתעב, סכסוך שהיה בתוך המועדון, ריב שבכלל לא ברור על מה פרץ. הקטטה עצמה הייתה מחוץ למועדון. החשוד יצא מהזירה חזר למקום, ביצע את הירי שהוא מבין ורואה שיש במקום אנשים, בפתח המועדון. אודיה רק בילתה שם. סיפור עצוב, חמישה יתומים נשארו אחריה".
יצוין ,כי המועדון נסגר בצו בית משפט לחודש והוא עדיין סגור, הנשק בו בוצע הרצח לא נמצא. נצ"מ מגן: "אנחנו רוצים שאנשים יבלו ויצאו לבתי קפה, מסעדות ומועדונים אבל אנחנו נגיב בצורה חזקה ואינטסיבית למקרי אלימות ונגיע לחשודים. במקרה הזה מצאה את מותה אישה צעירה, אימא לחמישה ילדים, ללא עוול בכפה".
פורסם לראשונה: 15:31, 15.04.24