ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, פרסם הבוקר (יום א') הודעה מיוחדת לתושבים בעקבות הלילה המתוח שבו נורו טילים ושוגרו כטב"מים לעבר ישראל.
2 צפייה בגלריה
אלי דוקורסקי
אלי דוקורסקי
אלי דוקורסקי
(צילום: דוברות העירייה)
"הורי קרית ביאליק היקרים, כולנו עברנו לילה מורט עצבים ונראה שנכונו לנו עוד ימים מאתגרים של מתח וחרדה. השירות הפסיכולוגי חינוכי של קרית ביאליק נמצא כאן כמו תמיד אתכם ועבורכם. במידה ואתם זקוקים לייעוץ או תמיכה, אתם מוזמנים לפנות אלינו דרך טופס הפנייה ופסיכולוג מצוות השפ״ח יחזור אליכם בהקדם. ניתן לפנות גם דרך המוקד העירוני. בנוסף, מצורף מכתב מטעם משרד החינוך עם קווים מנחים להתמודדות בתקופה זו. בתקווה לימים שקטים ובטוחים, צוות השירות הפסיכולוגי-חינוכי קרית ביאליק".

הנחיות משרד החינוך


חופשת הפסח נפתחה בצל מצב החירום המתמשך ובמהלכה עלינו להמשיך להיות קשובים להנחיות המתעדכנות של פיקוד העורף. בהמשך להודעת דובר צה"ל ובכפוף להנחיות פיקוד העורף הודיע משרד החינוך כי לא תתקיים כל פעילות חינוכית בכל מסגרות החינוך בכל רחבי הארץ בימים ראשון 14.4.24 ושני .15.4.24.

2 צפייה בגלריה
טלוויזיה
טלוויזיה
לנסות לצמצם את צריכת המסכים
(צילום: shutterstock)

כיצד נשוחח עם ילדינו על ההנחיות הזמניות?
1. נוודא שהילדים מודעים להנחיות פיקוד העורף, נחזור עמם על ההנחיות ונבקש מהם לוודא שבכל מקום בו הם נמצאים הם יודעים היכן נמצא המרחב המוגן.
2. נתווך לילדים את ההנחיות בהתאם לגילם וליכולת ההבנה שלהם, ונשתדל לא להוסיף פרטים או מידע מפורטים יתר על המידה אשר עלולים להציף אותם בחרדה.
3. נקשיב לשאלות הילדים, נענה על שאלותיהם באופן כן אך מדוד ותואם גיל, ונביע מסרים של תקווה ואמונה בכוחנו לשמור על עצמנו ולהישמר "יש לנו מערכות הגנה, יש מי ששומר עלינו".
4. במהלך השעות או הימים בהם נשהה בבית נשתדל לשמור על אווירה רגועה, ליזום פעילויות משפחתיות (משחק, יצירה, צפייה בסרט, האזנה למוזיקה) ולנסות לשמר ככל הניתן את השגרה הביתית.
5. במידה שנאלץ לשהות במרחבים המוגנים נגייס את הילדים לפעולות ולעשייה, נטיל עליהם תפקידים קטנים ומעשיים כגון למזוג מים, לקרוא סיפור לאח צעיר, להתקשר לסבתא וכדומה.
6. בימים הקרובים מומלץ לשים לב לתכנים אליהם נחשפים ילדינו, לנסות לצמצם את צריכת המסכים, למנוע חשיפה לתכנים לא מותאמים ולתווך באופן תואם גיל את המידע אליו נחשפו.
חשוב לשמור על ערוץ תקשורת פתוח עם הילדים, להזכיר להם את כוחות ההתמודדות שלהם, תוך הבעת מסרים של תקווה, אהבה ואכפתיות.
חשוב לשמור על ערוץ תקשורת פתוח עם הילדים, להזכיר להם את כוחות ההתמודדות שלהם, תוך הבעת מסרים של תקווה, אהבה ואכפתיות.
נשים לב ונהיה ערניים לשינויים התנהגותיים אשר עלולים להעיד על מצוקה )חוסר שקט, תוקפנות, הסתגרות, חוסר רצון לשתף פעולה, חולשה ועוד(. בעת הצורך ניתן להתייעץ עם הצוות החינוכי או לפנות למוקד הסיוע הרגשי 6552* שלוחה 5.
פורסם לראשונה: 10:04, 14.04.24