עשרות הורים ותושבי שכונת נווה פז השתתפו בהפגנה שנערכה ביום ראשון השבוע על רקע כוונת העירייה לסגור את בית הספר בטענה למיעוט נרשמים. בהפגנה השתתפו לצד ההורים גם נציגי ישראל ביתנו, ח"כ אלכס קושניר וסגן ראש העיר, לזר קפלון, שהתריע כי סגירת בית הספר תוביל לבריחת משפחות צעירות מהשכונה. לדבריו, הורים פנו אליו כדי לעצור את סגירת בית הספר, שרוב תלמידיו ממשפחות של עולי חבר העמים ואתיופיה, אך גם ילידי הארץ, יהודים וערבים. "גייסתי חברי כנסת כדי למנוע את הסגירה", אמר.
1 צפייה בגלריה
נלחמים על עתיד השכונה
נלחמים על עתיד השכונה
נלחמים על עתיד השכונה
(צילום: רמי שלוש)
יאנה, תושבת השכונה: "זו תהיה שכונת רפאים, למשפחות לא יהיה מה לעשות כאן, מחר גם יסגרו כאן את הגנים כי יגידו שאין הרשמה". תושבת אחרת: "מה עושים הורים לילדים כשילד אחד כאן מסיים את כיתה ו' ועולה לחטיבה בעירוני ה', והילד השני יעבור לבית ספר מרוחק, במקום גבריאלי? זה תיזוזים להביא את הילדים. יש הורים שלא יכולים לממן גם כרטיסיות נסיעה לילדים".
ח"כ קושניר: "יש את כל הסיבות בעולם לא לסגור. נמשיך ללוות אתכם עד שננצח. ילדים צריכים ללכת לבית ספר שהם רגילים אליו. אני שומע סיפורים שיש כאן ירידה בביקוש, ומבין שזה לא נכון. פשוט לא פתחו את ההרשמה לבית הספר השנה. אבל זו לא גזירת גורל, נילחם בשבילם".
בבוקר בו התקיימה ההפגנה, ראש העיר עינת קליש התבטאה בעניין בעמוד הפייסבוק שלה: "סיפור בית ספר "גבריאלי". עוד קמפיין המלווה על ידי דמויות צבעוניות המתמחות בשפיכת שמן למדורה, ושבפועל עלול לפגוע בילדים רבים. מדובר בנושא מורכב ורגיש שעוסק בעתידם של ילדים רבים המתגוררים בשכונות שהוזנחו משך שנים רבות, ושהסיבה להידרדרות המוסד מסתמנת כאוסף של מחדלים. מדובר בדיון על חיים ומוות. האם אחרי שנים של הזנחה ועשרות ילדים שנשרו ממערכת החינוך, לא הגיע הזמן להציל אותם, ואת כל השכונה?".
תגובת העירייה: "טרם התקבלה כל החלטה בנושא בית ספר גבריאלי. גורמים המקצוע בוחנים את הנושא עם ההורים על מנת להבטיח חינוך מיטבי לילדיהם. הבחינה נעשית לאור הירידה הגדולה במספר תלמידי בית הספר, לאחר שמזה למעלה מעשור, רבים מתושבים השכונה ביקשו להעביר את ילדיהם למוסדות חינוך מחוץ לשכונה. כל החלטה שתתקבל תיעשה תוך שיתוף ויידוע ההורים".

לא חזרו ללמוד

האם כיתות ז'-י' חזרו השבוע ללימודים בחיפה? תלוי את מי שואלים. ביום ראשון השבוע פורסם כי בחיפה, שהיא אחת מ-15 הערים בפורום הערים העצמאיות, יחזירו את תלמידי כיתות ז'- י' ללימודים. בוועד ההורים היישובי מספרים על לפחות 10 בתי ספר שבהם לא התקיימו לימודים.
מחזיקת תיק החינוך, סיגל ציוני, אמרה: "אין שום מהלך של חזרה חד צדדית ללימודים, אף אחד לא חזר בו, ההגדרה 'מרד' לא רלוונטית".
פורום ה-15 הבהיר כי "אופן חידוש הלימודים בבית הספר ייעשה לפי שיקול דעת המנהל/ת ובהתייעצות עם העירייה".
ביום שלישי פרסמה ראש העיר הודעה: "‏בשעה טובה, תלמידי ז'-י' חזרו היום ללימודים בחיפה, ולאירועי פורים, על פי מתווה התו הסגול ובהתאם לכל הנהלים". תושבים הגיבו בזעם וכתבו הערות כמו: 'ראש העיר מנותקת', 'זה לעג לרש ופופוליזם לשמו'.
דוברת ועד ההורים היישובי, עינב פרלה: "חזרו? לא שאנחנו יודעים. יש תמיהה גדולה על ההודעה של קליש. למעלה מעשרה בתי ספר לא לומדים היום (רביעי): רעות, חוגים, ליאו באק, הפתוח, חטיבת דגן, דרור, יבנה, צביה, בתי ספר בחברה הערבית ועוד, אף אחד לא לומד. בחלקם יש פעילויות נקודתיות בקפסולות באוויר הפתוח לכבוד פורים".