נמשכים המפגשים המסוכנים עם חזירי הבר. עוד ועוד תושבים מדווחים על תקיפות ומפגשים שעד עכשיו הסתיימו ללא פגיעה בנפש. לפני כשבוע נתקל פרופ' אמציה ברעם ובת זוגו בחזיר ענק בסמוך לצומת חורב. פרופ' ברעם הוא ראש המרכז לחקר עיראק באוניברסיטת חיפה. הוא מספר כי בעברו היה זואולוג וגידל חזירי בר בקיבוץ.
2 צפייה בגלריה
חזירים. מסוכנים
חזירים. מסוכנים
חזירים. מסוכנים
(צילום: אלעד גרשגורן)





פרופ' ברעם: "אנחנו נוהגים לעשות קניות במרכז חורב, וכך עשינו גם הפעם. רכשנו שני סטייקים לא זולים של עגל. ישבנו בספסל ליד מרכז חורב בשעה 12 בצוהריים. לפתע הגיח חזיר ענק של 250 קילו שהגיע מכיוון הכביש. הוא עבר את הרכבים העוברים, והגיע לעברנו. אשתי אחזה בשקית הקניות עם הסטייקים. היא ישבה עם הגב לחזיר שהגיע וחטף את השקית. הוא נכנס לגן הציבורי והחל להילחם בשקית כדי להגיע לסטייקים. הוא הגיע לאחד מהם והחל לאכול בהנאה. לפני שהגיע לשני לקחתי ממנו את מה שנשאר מהשקית. אמרתי לו 'אנחנו מתחלקים בסטייקים'. אשתי נרעשה מאד אבל אני לא, למרות שברור לי כי מדובר באירוע מסוכן.
"לפני שהייתי פרופ' ללימודי המזרח התיכון הייתי זואולוג. גידלנו בקיבוץ בפינת החי חזירי בר. הם נורא מסוכנים ולא צפויים. יום אחד אחד מהחזירים כמעט והוריד רגל למטפל בלי שום סיבה. מי שחושב שהוא יכול ללטף חזירים בעיר שידע כי מדובר בהתאבדות. אני שומע על הצעות להעביר אותם מפה וברור שאין אפשרות שכזו. צריכים לצערי פשוט לדלל אותם, ולמעשה לחסל להערכתי כמחצית מהם. את בשר החזיר ישמחו לקבל חברי הקהילה הנוצרית. זו חיה מסוכנת ולא צפויה, וזה פלא שהחזירים עדיין לא הרגו אף אחד בעיר. אבל זה יקרה".
2 צפייה בגלריה
פרופ' אמציה ברעם
פרופ' אמציה ברעם
פרופ' אמציה ברעם
(צילום: פרטי)
לתלונות מצד תושבים על מפגשים עם חזירים, התווספו בסוף השבוע דיווחים על תפיסות ראשונות של חזירים על ידי פקחי עירייה, הרדמתם והעברתם ליעד לא ברור. בעקבות תפיסת חזיר ביום חמישי, ותלונות מצד תושבים אירוע אלים, פרסמה קליש ביום שישי הודעת גינוי לאירוע, וציינה כי "אירוע לכידת החזיר שבו צולמו התמונות הקשות לא יחזור שוב. המקרה ייחקר לעומקו ויוסקו כל המסקנות הנדרשות. עיריית חיפה בראשותי החלה לפני שנה לנהל מדיניות הומנית בטיפול בבעלי החיים, וכך גם נמשיך". בעקבות המקרה הוגשה גם תלונה למשטרה מצד תושבים.
פרופ' ברעם: "זו חיה מסוכנת ולא צפויה, וזה פלא שהחזירים עדיין לא הרגו אף אחד בעיר. אבל זה יקרה"
נציג רשות הטבע והגנים במרחב כרמל האקולוג בן רוזנברג, אמר השבוע ל"ידיעות חיפה" כי העירייה קיבלה מרט"ג היתר להרדים ולהרוג חזירים. לדבריו, העירייה אינה מחוייבת לדווח מדי יום כמה חזירים היא מרדימה או הורגת, אך היא נדרשת לעשות זאת בסיום פקיעת ההיתר. רוזנברג: "בניגוד לרשויות אחרות, שגם בהם יש כניסה של בעלי חיים לתחומי העיר, שיתוף הפעולה שלנו עם חיפה מוגבל מאד. יש לעירייה את היכולת והסמכות לבצע בעצמה פעולות".