ביום שלישי הקרוב תיערך הצבעה במועצת העיר חיפה לאישור היבחרה של מספר 2 בסיעת חד"ש שהירה שלבי לסגנית ראש העיר. כדי ששלבי תאושר צריך להיות רוב של 16 מצביעים.
2 צפייה בגלריה
עינת קליש רותם ושהירה שלבי
עינת קליש רותם ושהירה שלבי
עינת קליש רותם ושהירה שלבי
(צילום דוברות עיריית חיפה, צילום: פרטי)
לקראת אישור בחירת שלבי לסגנית ראש העיר, הועבר מסר לראש העיר עינת קליש-רותם כי אם לא יהיה רוב לאישור, במפלגת חד"ש יראו בקליש את הגורם לכישלון. עוד ציינו במפלגה כי המהלך עלול להביא לפירוק הקואליציה.
בימים האחרונים מקיימים חברי הסיעה שיחות עם חברי המועצה כדי לשכנע אותם להצביע בעד. ל'מיינט חיפה' נודע כי חברי האופוזיציה צפויים להצביע נגד, כחלק מהבעת אי אמון בראש העיר.
2 צפייה בגלריה
יו"ר סיעת חד"ש רג'א זעאתרה
יו"ר סיעת חד"ש רג'א זעאתרה
יו"ר סיעת חד"ש רג'א זעאתרה
(צילום: פרטי)
יו"ר סיעת חד"ש רג'א זעאתרה: "נציגות הציבור הערבי בהנהלת העיר היא זכות ולא חסד. זה חלק מההסכם הקואליציוני עם ראש העיר וזה בעיקר חלק מה- DNA של עיר כמו חיפה. הסגנות היא גם מינוף לקידום נושאי החינוך, ההתחדשות העירונית ושירותי היומיום. אנחנו מצפים מכל הקואליציה להצביע בעד מינויה של שהירה וקוראים גם לאופוזיציה לנהוג באחריות".
שהירה שלבי: יש קולות שנשמעים שמתנגדים לי כערביה וגם כחברת חד"ש. לא שמעו שיח כזה בחיפה במשך שנים. זה רק בשנתיים האחרונות. יש פה כמה קולות גזעניים שמשתלטים על המרחב ואנחנו צריכים להפסיק את זה. זו עיר של חיים משותפים".
עוד הוסיפה שלבי כי חברי הסיעה שוחחו גם עם חברי הקואליציה וגם עם חברי האופוזיציה. "אני מקווה לטוב. במשך שנים היה סגן ראש עיר ערבי. אנחנו צריכים להיות שותפים לניהול העיר", אמרה.
עוד כתבות - חדשות חיפה