ראש העיר נשר לשעבר, אבי בינמו, הובהל בפסח שנה שעברה לבית החולים בשל התדרדרות במצבו הרפואי, ומאז הוא מאושפז במעון השיקומי "בית בלב" בנשר. למותר לציין כי בינמו, חבר מועצת העיר, לא נכח מאז אשפוזו בישיבות המועצה או בוועדות העירייה בהן הוא חבר, ולנוכח מצבו, הוא אינו צפוי לשוב לפעילות מוניציפלית בטווח הקרוב. למרות מצבו, בעיריית נשר לא ממהרים להחליפו בחבר מועצה אחר, וזאת למרות פניות מצד חברו לסיעה, יוסי בן לולו, וחבר האופוזיציה שלומי זינו.
1 צפייה בגלריה
אבי בינמו
אבי בינמו
אבי בינמו
(צילום: מור קיסר)
זינו עתר לבית המשפט המחוזי באמצעות עו"ד עמית חדד, ודרש למנות ועדת ביקורת לעירייה בה יהיו חברים אנשי אופוזיציה שנבחרו על ידי האופוזיציה. עוד התבקש בית המשפט כי ימונו חברי אופוזיציה בוועדות ובתאגידים עירוניים.
בעתירה שב וטען זינו כי אין ייצוג אמיתי לאופוזיציה בוועדות העירייה השונות. כך ציין: "בינמו, חבר אופוזיציה מונה על ידי ראש העיר כנגד דעתם של חברי האופוזיציה לשמש כנציג האופוזיציה בוועדת בכירים, בוועדת תחבורה, בוועדת מלגות ובדירקטוריון החברה הכלכלית נשרים... בינמו נבחר כנציג האופוזיציה בניגוד לרצונו על ידי חברי הקואליציה. לפני מספר חודשים חלה התדרדרות במצבו הרפואי והוא מצוי בתרדמת, מצב שכמובן אינו מאפשר לו למלא את תפקידיו במועצה בכלל וכנציג האופוזיציה בפרט. למרות זאת מונע ראש העיר מהאופוזיציה להחליף את בינמו בנציג אופוזיציה פעיל וכשיר".
החוק קובע כי ניתן לסיים את כהונתו של חבר מועצה שנעדר משלוש ישיבות מועצה לפחות. למרות זאת, כהונתו של בינמו נמשכת. מספר 2 בסיעתו של בינמו הוא ניסים בן לולו. לדבריו, הוא פנה לפני מספר חודשים לראש העיר רועי לוי ודרש כי בינמו יוחלף לאור מצבו הרפואי. בן לולו: "לוי הציע לי לפנות לממונה על המחוז או להגיש עתירה. אני אשקול הגשת עתירה לאור תשובה זו".
החוק קובע כי ניתן לסיים את כהונתו של חבר מועצה שנעדר משלוש ישיבות מועצה לפחות. למרות זאת, כהונתו של בינמו נמשכת
בעיריית נשר התבקשו להתייחס לדברים, וציינו בעניין עתירתו של זינו כי ראש העיר ביקש למנות נציגי אופוזיציה כחברי ועדות, אך עד היום לא הוגשה לו רשימה מטעם האופוזיציה. עוד צוין כי אפשר שהעתירה מקורה בסכסוך פנים סיעתי, שהעירייה אינה צד לו. בנוסף ציינה בעירייה כי יגיבו לעתירה לבית המשפט. לעניין בינמו, בחרו בעירייה שלא להגיב.
עוד כתבות - חדשות חיפה