העירייה מבטלת את הקצאתה לנכס שמסרה לבית הספר ליאו באק ומשמש כעת כגן חובה ברחוב אדמונד פלג 18. בישיבת המועצה שהתקיימה השבוע התבקשו חברי המועצה לאשר את החלטתה של ועדת ההקצאות של העירייה מ-5 בינואר לדחות את בקשתו של ליאו באק לחדש את הקצאת הנכס, מה שמעורר תרעומת בקרב אנשי בתי הספר וחברי האופוזיציה.
2 צפייה בגלריה
מה טובת הילדים? הגן בליאו באק
מה טובת הילדים? הגן בליאו באק
מה טובת הילדים? הגן בליאו באק
(צילום: פרטי)




בהתייחסות של העירייה מציין מנכ"ל העירייה אוהד שגב: "נכסי העירייה הינם משאב יקר ונדיר שאמור לשמש את כלל תושבי העיר וילדיה באופן שוויוני ולתת מענה לצורכי העיר המשתנים והמתעדכנים. מדובר בהליך מתחייב שנעשה כדרך שגרה מול עמותות שונות כאשר בכל מקרה צורכי השכונה וכלל תושבי העיר קודמים".
מנכ"ל ליאו באק, הרב אופק מאיר, פנה במכתב חריף לראש העיר עינת קליש וציין: "ההחלטה, בוודאי בדרך הכוחנית והחד צדדית בה התקבלה, אינה ראויה ואינה ערכית. אני מזכיר כי הרוב המכריע של הורי הילדים שנרשמו לגן, גם השנה ובדומה לשנים עברו, גרים בשכונות מאזור הרישום, כך שהדבר עולה בקנה אחד עם צורכי העיריה לממש את חובתה כלפי הורים אלו. העובדה כי הורי הילדים מבקשים לרשום את ילדיהם במסגרת שאינה עירונית אינה גורעת מחובת העירייה, כלפי הורים אלו וילדיהם. אבקש להדגיש כי הורים רושמים את ילדיהם למסגרות הגן בליאו באק כחלק מרצף חינוכי מגיל שנה ועד לסיום חוק הלימודים בסוף כיתה י"ב. גני ליאו באק מספקים חינוך ייחודי שאינו קיים למיטב ידיעתי בשום מקום אחר בעיר".
מנכ"ל ליאו באק: "הדרישה לפנות את הנכס תעורר תמיהה, תסכול וזעם בקרב הורים, שכבר נרשמו לגן"
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל ליאו באק, הרב אופק מאיר
מנכ"ל ליאו באק, הרב אופק מאיר
מנכ"ל ליאו באק, הרב אופק מאיר
(צילום: פרטי)
מנכ"ל ליאו באק מוסיף: "הדרישה לפנות את הנכס בכלל ובתזמון הזה בפרט תעורר תמיהה, תסכול וזעם בקרב הורים, שכבר נרשמו לגן. אף לא אחד מההורים ומצוות ליאו באק, העלה על דעתו שבשנת קורונה כך תנהגו. תהליך פינוי הגן והחזרתו לעירייה חייב להתפרס על פני מספר שנים עד למציאת חלופה מתאימה. לא יהיה באפשרותנו להחזיר את המבנה עד שנמצא פתרונות מעשיים ורציניים".
בעירייה מסרו בתגובה כי "מבנה הגן שהושאל זמנית למרכז חינוך ליאו באק יוחזר לשימוש מערכת החינוך העירונית ויופעל כגן עירוני ללא עלות באמצעות מערכת החינוך העירונית. הצורך של העירייה במבנה הגן כמו גם האישור שניתן כאמור לפנים משורת הדין נמסר, הובהר והודגש בשורה של פגישות שהתקיימו בין מנכ"ל ליאו באק למנכ"ל העירייה, היועצת המשפטית וגורמי עירייה נוספים שעסקו בנושא".