מיצג מחאה מיוחד התקיים השבוע בבית הקרנות שבהדר להעלאת המודעות למניעת אלימות נגד נשים. את המיצג יזמה בר גולדפרב בת ה-18. המיצג הייחודי התקיים ביום האהבה ובהשתתפות כ-30 נשים, כשהמטרה היא הצגת עדויות של נשים מכל הארץ שחוו מערכות יחסים אלימות.
1 צפייה בגלריה
מיצג מחאה
מיצג מחאה
מיצג המחאה
(צילום: ימימה בן אשר)
"בשנה האחרונה ראיתי איך במקביל לקורונה עלתה רמת האלימות במשפחה", אומרת גולדפרב, "הבנתי שזה כבר לא מקרה יחיד אלא תופעה. הבנתי שאני לא יכולה להישאר אדישה לכך שאחיותיי נמצאות במצוקה כל כך גדולה ואני חייבת לעשות משהו. אני אקטיביסטית כבר כמה שנים במספר תחומים וזכויות נשים הוא אחד מהם. גולדפרב מציינת כי היא במקור קיבוצניקית מהדרום אשר נמצאת כרגע בשנת שירות בקרית ים ומתעתדת להתגייס לגלי צה"ל.
הרעיון למיצג עלה בה מתוך מחשבה שבחיפה יש נשים מכל המגזרים: חילוניות, דתיות, יהודיות, ערביות ועוד והיא הגיעה למסקנה שנשים רבות בתוך החברות האלו, נמצאות במערכות יחסים אלימות מבלי לדעת זאת בכלל ואינו מודעות אולי לסכנה שבה הן נמצאות, לדבריה.
"מטרת המיצג היא להראות את ההשלכות של מערכות יחסים אלימות, שזה יכול להתחיל באלימות רגשית ומינית ובסופו של דבר להסתיים ברצח"
"החלטתי שחייבים לזעזע ולהנגיש את נורות האזהרה כדי שכולן יהיו מודעות וערות למצבן. מטרת המיצג היא להראות את ההשלכות של מערכות יחסים אלימות, שזה יכול להתחיל באלימות רגשית ומינית ובסופו של דבר להסתיים ברצח. אנחנו יכולות לראות ממקרי הרצח האחרונים שקרו כאן, שהיו אנשים שהיו בהלם כי 'הגבר היה אדם מקסים', אבל אם ננתח את סיפורי המערכות היחסים האלו נראה שהיו באופן בסיסי אלימים ואני מאמינה שאם נדגיש לציבור את נורות האזהרה והדפוסים שמובילים לאלימות ולרצח אנחנו יכולים למנוע מקרים של אובדן". בסיום המיצג ציינה גולדפרב כי כאלף איש נחשפו לו, וכי היו גם כאלו בין העוברים כי נשים "מביאים את זה על עצמן". ועדיין, המציגים ציינו כי העלאת המיצג עוררה מודעות לנושא הכואב, וכי מיצגים נוספים צפויים בעתיד הקרוב.