כבר שמונה שנים שגל יונה (54), תושב קרית ים, עובד כנהג אגד באזור הקריות חיפה והסביבה. שלשום (רביעי) בשעות הערב המאוחרות, הוא נהג באוטובוס שיצא מתחנת לב המפרץ לכיוון רכסים ואיבטין. אלא שבעת שנכנס לאיבטין, זיהה צעירים רבים זועמים נוהרים לעבר האוטובוס, כשהם מיידים אבנים לעברו.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס נרגם באבנים באיבטין
אוטובוס נרגם באבנים באיבטין
"אני פשוט לא רוצה להיכנס לכפר הזה יותר". יונה גל והאוטובוס שניזוק
(צילום: פרטי)
קראו גם >>
יונה: "הנוסעת האחרונה ירדה ברכסים ובשעה 21:35 ואני המשכתי את הנסיעה לפי מסלול הקו, ונכנסתי לאיבטין. מעט לפני הכפר ראיתי עמדה של שוטרים, אך אף אחד מהם לא הורה לי לעצור, ואני נכנסתי אל הכפר, ללא כל חשש".
אך דקה לאחר מכן כבר הבין יונה כי הוא נמצא תחת סכנה: "ממש מעט אחר כך ראיתי צעירים וצעירות תושבי הכפר יוצאים לכיוון היציאה מהכפר, כולם היו לבושים שחור, והיו נראים זועמים, רק אז הבנתי שאני חייב לצאת משם כדי שלא יסגרו עלי בפנים כי לכפר יש כניסה אחת.
"לו לא הייתה לי את התושייה לעבוד עליהם שאני ערבי, אני לא יודע אם הייתי בן החיים"
"הסתובבתי לכיוון היציאה, וראיתי אותם מתקרבים לאוטובוס, כשחלקם עם אבנים ענקיות בידיים, משולהבים, קוראים קריאות להרס ומוות, התחילו לחסום לי את האוטובוס ומסתכלים לי לתוך העיניים כועסים. הבנתי שאני חייב לעשות משהו כדי להיחלץ מההמון, אבן ענקית פגעה בחלון האוטובוס והוא התנפץ.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס נרגם באבנים באיבטין
אוטובוס נרגם באבנים באיבטין
שמשת האוטובוס נופצה
(צילום: פרטי)
"סימנתי להם להפסיק ממעשיהם, עשיתי להם תנועה שיבינו כאילו אני אחד משלהם. למזלי החזות המזרחית שלי הצילה את חיי".
מיד לאחר שהצליח להימלט, עצר יונה בעמדת השוטרים מחוץ לכפר וסיפר להם את מה שארע. ולאחר מכן הגיש תלונה במשטרה. "כשהגעתי למשטרה ראיתי נהג אוטובוס נוסף שזרקו על האוטובוס שלו אבנים וניפצו השמשות במרכז השמונה בחיפה, המצב קשה".
אמש (חמישי) פנה יונה אל חברת אגד וביקש שלא לנהוג את קווי האוטובוס שנכנסים לאיבטין: "אף פעם לא חששתי, ויש לי חברים ערבים, אבל אחרי האירוע הזה אני פשוט לא רוצה להיכנס לכפר הזה יותר, כמובן שבאגד ממש הבינו אותי ודאגו לשלומי.
כיממה לאחר מכן יונה עדיין מנסה להתאושש: "זה היה רגע מפחיד מאוד, עמדו מולי אנשים עם אבנים ענקיות. ראיתי את המוות מול העיניים שלי, הרגשתי פחד אמיתי לחיים שלי.
"אני מנסה להדחיק את המחשבות למה היה קורה לו הם היו מצליחים לעצור את האוטובוס ולהגיע אלי, לו לא היה לי את התושייה לעבוד עליהם שאני ערבי, אבל אני לא יודע אם הייתי בן החיים".