אחרי החופשות, הבילויים והארוחות עתירות הקלוריות, רובנו מרגישים צורך להחזיר את הגוף לשגרה שפויה.
5 צפייה בגלריה
אחרי החגים
אחרי החגים
אחרי החגים
(צילום: shutterstock)
"למרות הרצון לחולל איזה נס בשיטת זבנג וגמרנו", אומרת חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא, "הדרך הנכונה היא דווקא לגלות סבלנות ומתינות ולבחור בדרך ההדרגתית והבריאה".
קראו גם:
לדברי ממן, כך עושים את זה נכון, שלב אחרי שלב:
תחשבו על זה
הגורם המשמעותי ביותר שמשפיע על תהליך ההרזיה אינו האכילה, אלא דרך החשיבה, המצב הרגשי ובעיקר הדיאלוג הפנימי שלנו עם עצמנו. חשיבה חיובית מעניקה מוטיבציה לאכילה נכונה ולחיים פעילים. לעומת זאת רגשות שליליים מסיטים אותנו מהמסלול.
עשו שינוי קטן, הוא יכול להביא לשיפור גדול. למשל, אם תוותרו על שתי כפיות סוכר ביום, תוכלו להרוויח כשלושה ק"ג בשנה. או כאשר אתם מגיעים לקניות בסופר היצמדו למוצרים הטריים והבסיסים: מוצרי חלב, לחם, בשר רזה, פירות וירקות והתרחקו מהמדפים המרכזיים, שם נמצאים בדרך דברי המתיקה, שלא ממש מתאימים לחזרה לשגרה.
5 צפייה בגלריה
שנה חדשה – יעדים חדשים
שנה חדשה – יעדים חדשים
הגורם המשמעותי ביותר שמשפיע על תהליך ההרזיה אינו האכילה, אלא דרך החשיבה
(צילום: SHUTTERSTOCK)
תאכלו, אל תדלגו
רבים מאיתנו מנסים לדלג על ארוחות כדי להפחית קלוריות, אבל בפועל, הדבר הנכון לעשות הוא לאכול 6 ארוחות קטנות ביום. זה יעיל יותר מאשר 3 ארוחות גדולות. אימוץ הרגל זה עשוי להפחית קילוגרמים רבים.
מוצרים זמינים, הכנה פשוטה
כאשר האוכל שאתם מבשלים הוא פשוט, קל להכנה ואינו דורש זמן בישול רב, הסיכוי שתבשלו לעצמכם ותתמידו במקום לקנות מזון מוכן, עולה מאוד.
חשוב לדאוג שמצרכים בריאים יהיו זמינים על מנת שלא "להיתקע" בלעדיהם, מה שמזמין קניית אוכל מוכן עתיר שומנים וקלוריות.
5 צפייה בגלריה
החולייה החסרה נמצאת אצלנו בראש
החולייה החסרה נמצאת אצלנו בראש
כשאוכלים מגוון גדול של מזונות, הגוף מקבל את כל מרכיבי המזון להם הוא זקוק
(צילום: shutterstock)
כשהצלחת מגוונת, הנפש לא אומללה
זהו כנראה העיקרון החשוב ביותר. כאשר אנו אוכלים מגוון של מזונות, עולים מאוד הסיכויים שנצליח לרזות. כך הגוף מקבל את כל מרכיבי המזון להם הוא זקוק, וגם הנפש שמפעילה אותנו מקבלת ולא מרגישה "אומללה" ומחפשת פיצויים.
השקיעו למשל בכריכים שווים ומגרים.
בקטנה: התחילו ב-10% פחות
כאשר ישנה התמקדות במטרה התחלתית, הירידה במשקל לטווח ארוך מצליחה יותר. שימו לעצמכם מטרה לסיפתח: 10% פחות במשקל. כך תאמצו הרגלי בריאות טובים יותר. זכרו, ירידה מהירה – מסוכנת יותר!
5 צפייה בגלריה
חלי ממן
חלי ממן
חלי ממן
(צילום: רונן פדידה)
הוסיפו תבלין חריף לארוחה
תיבול חריף עוזר לשרוף קלוריות. שדרגו את המאכלים והרטבים עם מעט חריף.
שליש על התנהגות טובה
כשאתם יוצאים לארוחת ערב במסעדה, הקטינו את המנות על הצלחת בשליש. שימי בצד שליש מהמנה ובקשו מהמלצר לארוז אותה. כך תזכו בארוחת צהריים ליום למחרת. טקטיקה פשוטה זו חוסכת עד 500 קלוריות ביום!
5 צפייה בגלריה
הפתרון: ריצה למרחקים ארוכים
הפתרון: ריצה למרחקים ארוכים
הקפידו על אימון יומי שיימשך בין 30-45 דקות ביום
(צילום: shutterstock)
אחרי החגים יתחדש הספורט
חשוב לאמץ אימונים קלילים, בין 30-45 דקות ביום, שבהם תעלו את קצב הלב. טיפוס מדרגות, רכיבה על אופניים, הליכה קלה, שחייה ועוד.
אל תשכחו לנשום
כשאנחנו שואפים ונושפים דרך הפה, הנשימה הופכת להיות רדודה יותר. המוח מפרש זאת כסימן לחרדה, ומייצר קורטיזול ואדרנלין נוסף – מה שגורם לעלייה במשקל. לכן כשאנו נושמים דרך האף, קורה ההיפך: ישנה ירידה ברמת המתח, הגוף מקבל יותר חמצן וכתוצאה מכך יותר אנרגיה.
תכינו רשימה
קחו דף ועט וביומיים הקרובים כתבו כל מה שאתם אוכלים ושותים. כך תרוויחו פעמיים: תדעו באמת מה אתם אוכלים ותוכלו לקבל החלטות בהתאם – מה אפשר להוריד מהתפריט היומי, בלי להרגיש רעבים מדי.
בהצלחה!