בבית החולים רמב"ם נערך כנס מחלות מעי דלקתיות לילדים, בני נוער ומשפחותיהם, לציון יום המודעות העולמי למחלות הללו. מטרת הכנס לחשוף את המטופלים לאפשרויות הטיפול ומורכבות החיים לצד המחלה.
2 צפייה בגלריה
יוגב אוחיון
יוגב אוחיון
יוגב אוחיון
(צילום: אורן אהרוני)
בין המשתתפים בכנס, לקח חלק יוגב אוחיון, לשעבר כדורסלן נבחרת ישראל המשחק כיום בעירוני נהריה, ומתמודד עם מחלת הקרוהן למעלה מעשור. אוחיון סיפר למשתתפים על אופן גילוי המחלה אצלו בימים בהם החל לשחק בנבחרת ישראל, על מורכבות החיים לצד המחלה כספורטאי מקצועי ואיך הצליח להפוך את החוויה הלא פשוטה, לדבר הכי טוב שקרה לו.
אוחיון: "הגעתי למסקנה שאין מה לבכות, זאת אומרת צריך לקחת את המחלה הזו חבר לצד הדרך ופשוט לחיות איתו. זה מסר גם לספורטאים של הדור הצעיר היום - אני בזמנו די הייתי מתבייש, בתחילת הדרך אני מתכוון, לספר ולהסביר מה יש לי, מה אין לי", שחזר הוסיף, "אני פשוט חושב שהקרוהן זה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. הקרוהן נתנה לי נקודת מבט אחרת".
לדבריה של דר' רמית מגן רימון, רופאה בכירה במכון גסטרו ילדים ברמב"ם ומארגנת הכנס, לעדות של גורם מפורסם כמו אוחיון יש השפעה אדירה על הילדים: "מדובר במחלות שההתמודדות איתן היא לא פשוטה עבור מטופלים צעירים והמשפחה. כאשר רואים סלב שחולק מניסיונו ומראה לילדים איך אפשר לחיות עם המחלה, ואפילו להגיע להישגים, מדובר בהשראה שיכולה לשנות חיים".
2 צפייה בגלריה
יוגב אוחיון
יוגב אוחיון
יוגב אוחיון בכנס
(צילום: מתוך זום של רמב"ם)

החיים עם מחלה כרונית

מחלות מעי דלקתיות הן מחלות כרוניות, הכוללות את מחלת הקוליטיס הכיבית ומחלת קרוהן. מחלות אלה עשויות להשפיע על איכות החיים, בריאות העצם, הגדילה ומצבו התזונתי של הילד החולה בהן. כמו כן, פעילות המחלות הללו מושפעות מאד ממצבו הרגשי של המטופל.
עדיין לא זוהה גורם אחד ברור המביא להתפתחות מחלת קרוהן או קוליטיס. עם זאת, מחקרים בשנים האחרונות מלמדים אותנו שדרושה נטיה גנטית וחשיפה לגורמים סביבתיים שונים. הטיפול במחלות הללו נע בין טיפול תזונתי לטיפול בתרופות שונות, לרבות תרופות ביולוגיות שפותחו בשנים האחרונות, וכלה בפתרונות ניתוחיים במקרים מורכבים יותר.
ברמב"ם פועלות מרפאות רב תחומית הנותנת מענה לחולי מחלות מעי דלקתיות מגיל ילדות ועד בגרות. המרפאה משלבת שירות ייחודי באזור הצפון, במסגרתו מתבצע אולטרסאונד מעי במסגרת ביקור המרפאה, המאפשר ניטור המחלה ברמה הגבוהה ביותר ללא שימוש בקרינה (בניגוד לשימוש ב-CT).