"התחום של אסתטיקה רפואית פרוץ בארץ", אומרת ד"ר לאורה חזן, בעלת רשת קליניקות לאסתטיקה רפואית המונה ארבעה סניפים ברחבי הארץ, "בימינו יש קוסמטיקאיות רבות שעושות טיפולים שבהגדרתם ועל פי חוק אמורות להיות מבוצעות רק על ידי רופאים או רופאות, ומעבר לזה שמדובר בעבירה פלילית הדבר יכול להוביל לנזקים גדולים למטופלת.
4 צפייה בגלריה
ד"ר לאורה חזן
ד"ר לאורה חזן
ד"ר לאורה חזן
(צילום: פרטי)
"לכן, מאוד חשוב לי להדגיש כבר בהתחלה, ולא חשוב אם מדובר בי או בכל קליניקה אחרת, שנשים וגברים יקפידו ללכת רק למקומות שבהם יש רופאים מוסמכים שקיבלו רישוי ממשרד הבריאות לעסוק בתחום. כמו שאדם לא ילך למסעדה שמשרד הבריאות קובע שהיא מסוכנת, כך בעניינים, שהם קצת יותר מורכבים, לא צריך ללכת לטיפולים רפואיים אותם מבצעים אנשים שאין להם מושג ברפואה".
דבריה של ד"ר לאורה, רופאה מוערכת בתחום רפואת השיניים ("גם סוג של אסתטיקה") מהדהדים ומדברים בעד עצמם: היא בעצמה החליטה לפני כעשור ללמוד את תחום האסתטיקה הרפואית לעומקו, לאחר שהתוודעה אליו במסגרת מרפאת השיניים בבעלותה: "לא צריך להכביר מילים מהן נקודות ההשקה והחיבור בין רפואת שיניים לאסתטיקה", היא מסבירה, "לפני כעשר שנים החלטתי להתמחות כטיפול משלים גם בכל נושא האסתטיקה הרפואית. היה לי חשוב ללמוד את הנושא לעומקו, ודי התחברתי לזה".
4 צפייה בגלריה
ד"ר לאורה בטיפול
ד"ר לאורה בטיפול
ד"ר לאורה בטיפול
(צילום: פרטי)
עד מהרה, במקצועיות רבה, הפכה ד"ר לאורה לשם דבר בכל הארץ עם קהל מעריצות/לקוחות אדוקות שהולך איתה לכל מקום, כולל אילת. שמעה של ד"ר לאורה, תושבת כרמיאל, שם נמצא הסניף הראשי של הקליניקה הנושאת את שמה, יצא למרחוק וכבר בשנים הראשונות לפעילותה היא נדרשה, בשל דרישת הלקוחות הרבים שבאו לפקוד את דלתה, לפתוח סניפים גם בטבריה, בקריות וכאמור באילת: "ישנה דרישה מאוד גדולה למקצועיות בתחום ולכן כדי למלא את הביקוש הוצרכתי לפתוח עוד סניפים. צריך להבין שככלל תחום האסתטיקה קיבל בשנים האחרונות תאוצה מוגברת. הטיפולים שתכף נרחיב עליהם, ושבהם התמחיתי, הפכו למצרך מאוד מאוד מבוקש, והתחום כל הזמן מתפתח. דוגמה שתמחיש את התפתחות הענף היא בתחום הרמת/מתיחת פנים, עד היום, לכל הרמת או מתיחת פנים נדרשה התערבות כירורגית, ניתוח והחלמה מאוד ארוכים, ולפעמים גם כואבים, כיום הטיפול הזה מבוצע ללא התערבות כירורגית למי שיודע לבצע אותו בצורה מיטבית".
מהי הרמת פנים ללא ניתוח?
"הרמת פנים ללא ניתוח באמצעות חוטים, המוכרת גם כמתיחת פנים יפנית או ביולוגית, היא שיטה פופולריות ויעילה. בשיטה זו משתמשים בדרך כלל בהרדמה מקומית בצורת משחה. החידוש וההתקדמות נעוצים בדור החדש של חוטים, המוכרים כחוטים קוריאנים המיוצרים מפולידיוקצדונה – הרכב ביולוגי שנמס בגוף ואינו גורם לאלרגיות. ההשפעה של החוטים המותחים היא מיידית ומצליחים למצק ולחזק את העור באיזור המטופל, ובכך מעניקים הופעה מאוד טבעית ובריאה. התוצאה הקבועה מושגת כאשר נוצר הקולגן, בסביבות כחודש לאחר הטיפול. זוהי דוגמה קטנה שממחישה את התקדמות הענף, ויש עוד רבים, כמו למשל פיסול אף ללא ניתוח"
4 צפייה בגלריה
מילוי שפתיים חושניות
מילוי שפתיים חושניות
מילוי שפתיים חושניות
(צילום: פרטי)
איך עושים את זה?
"ההליך המוכר כפיסול אף ללא ניתוח מיועד לעיצוב האף ללא צורך בהתערבות כירורגית, להבדיל ממה שקורה בניתוח אף הכרוך בהליך כירורגי לא נוח, בתקופת החלמה ארוכה, בהרדמה ובסיכון לסיבוכים במהלך הניתוח פיסול אף ללא ניתוח חוסך את ההתערבות הכירורגית הכואבת המיועדת להשיג אף יפה ולתיקון של פגמים קטנים. אם המטופל/ת עונה לפרופיל הדרוש כדי לעבור הליך זה, יוכל להשיג את אותן התוצאות המושגות על ידי ניתוח אף אך בעלות נמוכה יותר, עם פחות כאב וללא חוסר הנוחיות הכרוכה בניתוח. כיום ניתן ליצור שינוי במראה האף על ידי הזרקה של חומצה היאלורונית, אשר מספקת את האפשרות לפסל את האף בצורה המדויקת לנו.
מעבר לטיפולים הקלאסיים והמוכרים בתחום, מהזרקות בוטוקס, טיפולי אנטי אייג'ינג, הסרת פיגמנטציה בלייזר ועוד, ד"ר לאורה מתמחה גם בהרמת גבות בחוטים לפי השיטה שהוזכרה לעיל, וכן במילוי שפתיים.
4 צפייה בגלריה
טיפול בקמטים
טיפול בקמטים
טיפול בקמטים
(צילום: פרטי)
מה זה מילוי שפתיים?
"נשים רבות אשר מעוניינות לשפר את מראה השפתיים מחפשות אחר הדרך בה יוכלו לעשות זאת, אך מבלי שהתוצאה תיראה מלאכותית ובוטה. טיפול עיבוי השפתיים הינו תהליך פשוט וקצר אשר יאפשר חזרה מהירה לשגרה. חשוב לציין כי לא מדובר בתהליך כירורגי אלא בפעולה לא ניתוחית אשר תעניק לשפתיים מראה מלא וחושני יותר. עיבוי השפתיים אינו דורש הרדמה מלאה. התהליך מתבצע בהרדמה מקומית אשר ניתנת בזריקה או באמצעות משחה מאלחשת.
"שיטת העבודה היעילה ביותר כוללת שימוש בחומצה היאלרונית אשר הינה חומר בטוח שמספק את התוצאות המידיות והטבעיות ביותר. ניתן יהיה להמשיך לראות שיפור במראה השפתיים במשך מספר חודשים".
אתם מעניקים טיפולים גם לגברים?
"יש לנו גם טיפולי הזרקות לגברים. רוב המטופלים האלה רוצים להיפטר מהקמטים במצח וגם מהקמטים באזור הפה. הזריקות הבוטולין טוקסין (או זריקות בוטוקס) הן טיפול מצוין לקמטים במצח ובאיזור העיניים: בכמה זריקות קטנות, תוך מספר דקות, אפשר לטפל בכל הקמטים במצח וסביב לעיניים, ואחרי כמה ימים (בין 3 עד 7) מקבלים תוצאות מושלמות. אנחנו גם נותנים טיפול בצלקות אקנה, טיפול בהזעת יתר בפנים ובבית שחי, פילינג רפואי לחידוש עור הפנים ועוד".

ליצירת קשר - 050-6574068



בקרו גם:
פייסבוק: drlaurahazan
אינסטגרם: hazandrlaura@