באולפן הביתי שלו בדירה בשכונת הדר, דביר ברקת רוכן מעל המיקסר ומכוון את הסאונד בזמן שאיתי, תיתי אוחנה, עומד בשיער צבוע בכחול ויורה את הטקסטים שלו על המיקרופון, הצמד שאלבום הבכורה שלו 'משום מקום', יצא לפני כחודש וזוכה לשבחים רבים.
2 צפייה בגלריה
דביר ברקת ואיתי אוחנה
דביר ברקת ואיתי אוחנה
דביר ברקת ואיתי אוחנה
(צילום: סהר וייסברוט)
הצמד כבר הספיק להופיע מאז בתל אביב במועדון הלבונטין שהיה סולד אאוט וגם בערב השקה של המשוררת סתיו באתלן שגרה בסמוך אליהם, אבל עכשיו הם עובדים קשה לקראת המופע השאפתני ביותר שלהם, חגיגה של היפ הופ חיפאי בפירמידה- מרכז לאמנות עכשווית בערב פתיחת התערוכה החדשה 'אמן מזמין אמן- מפגשים בוואדי שמציגה בין השאר את נבחרת האמנים החדשים שהצטרפו לפירמידה בשנה האחרונה ביניהם שמעון וונדה , יניב זלוף, זוהר בן אלי ודותן מורנו.
'זה הולך להיות ערב מיוחד, חם וביתי", אומר אוחנה, 'זאת אמנם הופעה שלנו אבל הרבה יותר מהופעה שלנו, זאת חגיגה עם חברים, שון וולריוס, עובדיה וזיו שחר. חשוב לנו לתת את הבמה להיפ הופ שקורה כאן בחיפה, מוסיף ברקת, אנחנו מרגישים שקורה משהו מיוחד בעיר ושמחים להיות חלק מזה.
זאת הייתה שנה מיוחדת לצמד גם בלי קשר לקורונה כשבסתיו האחרון הם החליטו לעזוב את עיר הולדתם מעלות ולעבור לעיר הגדולה חיפה בניגוד למוזיקאים צעירים רבים שמחפשים את מזלם בתל אביב. "חיפה תמיד הייתה העיר הגדולה בשבילי", אומר אוחנה, "תמיד אהבתי את אין סוף הניגודים שמתחברים כאן בטבעיות, יהודים לערבים, הר וים, ישן וחדש".
2 צפייה בגלריה
דביר ברקת ואיתי אוחנה
דביר ברקת ואיתי אוחנה
דביר ברקת ואיתי אוחנה
(צילום: עידו אסולין)
"היינו באים לכאן, יוצאים ומבלים בעיר ולאט לאט הכרנו את החברה מהסצינה", מוסיף ברקת "ואז באתי לכאן לחופשה והבנתי שיש פה עיר שלמה לחקור".
את האלבום שרובו הוקלט עוד במעלות הם השלימו בדירה טחובה בוואדי ניסנאס, שם נחת ברקת לפני שעבר להדר. "חיפה זה כמו מעלות ותרשיחא על סטרואידים עם תוספת של הים", מגדיר אוחנה את החיבור שלהם עם העיר, "לפעמים אני מסתובב כאן ומקבל פלאשבק למקומות בתרשיחא או מעלות. זה לגמרי מרגיש כאן טבעי וביתי'".
"גם סצינת ההיפ הופ בעיר דיברה אלינו", מוסיף ברקת. ואוחנה מציין: "ההיפ הופ החיפאי זה היפ הופ של פועלים. יש בו משהו אמיתי מהחיים, האופי של העיר משפיע, הנמל המפעלים, יש כאן סאונד של מתכת".
הם גדלו ביחד במעלות ובאיזשהו שלב הפכו שכנים, הם היו המוזיקאים היחידים בסביבה אז היה טבעי שיעבדו ביחד, התחילו לנגן בלהקה אבל אחרי עבודה של כמה חודשים הגיעו למסקנה שהם צריכים להתמקד ביצירה משותפת באולפן, שם הם ליטשו את החומרים שהובילו לאלבום הבכורה.
"את הטקסטים כתבתי במשמרות לילה במפעל הפלסטיק שבו עבדתי", מספר אוחנה, "אלבום כזה יכול לקרות רק במעלות, מרגישים שאנחנו בתוך בועה. בתוך העולם שלנו. היינו כמו שני ילדים שבונים איזה חללית ביחד. לא הכרנו אף אחד שעושה מוזיקה כמונו. זה חיבר אותנו חזק".
החיבור המיוחד ניכר באלבום הנהדר שלהם וכמובן בהופעות האנרגטיות. רגע לפני שהם ממשיכים בחזרה הם חוזרים לדבר על ההופעה הקרובה, זה יהיה בגלריה עם תערוכה של אמנים חיפאיים ויהיו שורה של מוזיקאים חיפאיים,
"זה הולך להיות מאוד מיוחד", מדגיש אוחנה וברקת מוסיף: "מהגג של הפירמידה אפשר לראות את מעלות, אתה מביט למעלה רואה את ההר שלנו, אין מקום יותר מתאים בשביל לבטא את הסיפור שלנו".
אוחנה וברקת יופיעו בחמישי הקרוב 10 ביוני בפתיחת התערוכה החדשה 'אמן מזמין אמן - מפגשים בוואדי' 19:30 בפירמידה מרכז לאמנות עכשווית. וואדי סאליב 30.