למרות שתחום המשפט מעורב כמעט בכל עניין עסקי ואישי בחיינו, הרי שמשרדי עורכי הדין העסוקים, לא השקיעו בעשור האחרון יותר מדי בלחפש דרכים להתייעל. המשרדים עדיין משתמשים בטכנולוגיות מיושנות, שדורשות מהם ביצוע כמעט ידני של פעולות ארוכות ומייגעות. גם היום, עדיין משתמשים בבפקסים ושליחים, מה שמחייב אותם במשימות בירוקרטיות מתישות שחוזרות על עצמן מדי יום.
עם הבעיה הזו תכנת קליגל נועדה להתמודד. קליגל פותחה ומשווקת על-ידי סטארטאפ ישראלי צעיר, והיא מאפשרת לקהילת עו"ד בארץ להנות ממוצר ייעודי ומכוון בתחום הפעילות המשפטית הדיגיטלית. עד לשנת 2020 השתמשו בתכנה בעיקר משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל. במהלך שנת הקורונה הצליחה התוכנה לתפוס תאוצה עצומה בארץ כשרוב משרדי עו"ד המובילים והגדולים כבר אימצו אותה וכמותם עשו גם משרד המשפטים, כנסת ישראל, וכן מחלקות משפטיות של עיריות וחברות ציבוריות.
עוה״ד מיטל בן-שמחון בעלת משרד עורכות דין משותף בחיפה, המתמחה בתחומי המשפט האזרחי ודיני המשפחה, מספרת
"עורכי דין נושאים אחריות כבדה על הכתפיים ולעיתים אפילו גורלית, לכן כל שינוי או מהמורה שגורמים לסטות משיטת העבודה לה התרגלנו, מקשה עלינו עורכי הדין וניכר כי מאז השינויים בתקנות, משקל נכבד התווסף לשגרה העמוסה בשוטף. ואז גיליתי את תוכנת קליגל. תוכנה חדשנית, מהירה, יעילה, כזו שחוסכת זמן רב לעורכי הדין, שממילא אין אותו. כעורכת דין ״לא טכנולוגית״, התלהבתי מכל החידושים והקלות בעבודה מול מסך ולא מול ערמות של מסמכים וניירת. מאחורי הקלעים נמצאים אנשים מקצועיים, שנותנים מענה מיידי לכל שאלה, בכל עת ועם המון סבלנות. התועלת שקליגל מפיקה עולה בענק על העלות הסמלית שמבקשים בעבורה."
2 צפייה בגלריה
עו"ד מיטל בן שמחון
עו"ד מיטל בן שמחון
עו"ד מיטל בן שמחון
(צילום: פרטי)
נתנאל וייס, מנהל הפיתוח העסקי בחברה מספר כי החברה צמחה ב-1000% במהלך השנה האחרונה.
וייס: "המטרה היא להקל על עו"ד את החיים. התוכנה מאפשרת להשתמש באוטומציות שונות, מחוללי מסמכים וטפסים שדרושים למשרד מדי יום כמו כתב תביעה ונספחים, חוזה לעסקת מכר והכול תוך דקות ספורות.
ייצרנו ליין שלם של מוצרים כגון חתימה דיגיטלית ואף ממשק דיגיטלי לניהול טפסי הכרת הלקוח, דבר אליו מחוייב כל עו"ד בתהליך זיהוי הלקוח לפני עסקה".
התוכנה- cligal משווקת באמצעות מנוי שנתי במחיר מוזל החל מ-42 שקלים בחודש. מנוי חודשי ללא התחייבות נמכר החל מ-50 שקלים בחודש. הלקוח יכול לבחור מסלולי שימוש רבים בהתאם לצרכיו. משיחות עם משרדי עו"ד המשתמשים בתוכנה עולה כי שירות הלקוחות מהיר מאוד ויש מענה אנושי לכל שאלה תוך דקות ספורות.
2 צפייה בגלריה
קליגל התוכנה המשפטית הפופלארית בישראל
קליגל התוכנה המשפטית הפופלארית בישראל
קליגל התוכנה המשפטית הפופלארית בישראל
המייסד, עו"ד דור גולדינר, הציב לעצמו מטרה למזער לאפס את העבודה הטכנית שמתבצעת על-ידי עורכי דין על מנת לאפשר להם להתרכז בעבודה משפטית מהותית.
"גולדינר: העבודה המשפטית כוללת בחובה הרבה שיקול דעת, ניסיון ומשימות שונות שמחשבים עדיין לא יודעים לבצע. אנחנו מודעים לכך, ולכן איננו מכוונים לביצוע פעולות משפטיות גרידא, אלא לסייע לעורכי דין להשלים במהירות ובאופן אוטומטי פעולות עזר שונות לעבודה המשפטית, שנפח העבודה שלהן יכול אף לעלות על העבודה המשפטית המהותית. בהתאם לכך, אנחנו מתרכזים בכל הפעולות הטכניות שעולות במסגרת העבודה המשפטית: הכנת מסמכים להגשה, חתימות דיגיטליות, מילוי טפסים, ועוד. אנחנו משתדלים לבצע את כל הפיתוחים שלנו בהתאם לצרכים שעולים אצל לקוחות שונים, כך שכל פיצ'ר חדש שמתווסף לתכנה מועיל לפחות לחלק מהמשתמשים, ועוזר להם לחסוך זמן נוסף. ב-3 שנים שאנחנו קיימים לקוחות ראו את המוצר משתנה מאפליקציה של כפתור בודד לפלטפורמה מתקדמת לעבודה עם מסמכים. בזכות ההשקעה במוצר, קליגל היא היום התכנה המשפטית הפופולרית ביותר בישראל, ורוב משרדי עורכי הדין בארץ משתמשים בה.
אתר אינטרנט - https://cligal.com/
טלפון - 0737773245