את התחלואה הגבוהה ואלפי המאומתים בעיר מתחילים להרגיש גם בבתי החולים. לאחר שבשבועות האחרונים עמדו מחלקות הקורונה ברמב"ם כמעט וריקות, ברמב"ם נערכים לפתיחת מחלת קורונה נוספת.
2 צפייה בגלריה
עדיין ריקות. מחלקת קורונה רמב"ם
עדיין ריקות. מחלקת קורונה רמב"ם
מתחיל להתמלא. מחלקת קורונה רמב"ם
(רמב"ם)
במערך הקורונה ברמב"ם מאושפזים 25 חולים, מהם 10 מוגדרים קשה (2 מונשמים). בבית החולים מצינים כי מחלקת הקורונה בתפתח תהיה באחת המחלקות הפנימיות כדי להיות מוכנים לגידול במספר המאושפזים.
מעבר לחולים מאומתים, בבית החולים מתמודדים עם עובדים הנדרשים בידוד. מספר העובדים המבודדים עומד כעת ברמב"ם על 162 עובדים, מתוכם 29 רופאים ו- 63 אחיות.
2 צפייה בגלריה
סגירת מחלקת קורונה רמב"ם
סגירת מחלקת קורונה רמב"ם
תיפתח שוב. סגירת מחלקת קורונה רמב"ם לפני תחילת הגל הנוכחי
(רמב"ם)
קראו גם: >>

אין יותר אדום מזה

הטבלאות והנתונים באשר למצב הקורונה בחיפה נצבעו באדום. חיפה מגיעה לקו העליון במדד הרמזור ועומדת כעת על 9.9 מתוך 10. כל שבעת חבלי העיר מוגדרים אדומים.
מספר המאומתים עומד על 5,294, ועם 951 חולים חדשים מידי יום. מספר המבודדים - 4,907. עד כה נפטרו מקורונה מתחילת המגפה 317 תושבי העיר.
79% התחסנו עד עכשיו למנה שניה. מספר הבדיקות במגמת עלייה ותחנות הבדיקה מתקשות לעמוד בביקושים. אתמול (שלישי) בוצעו בעיר 9,430, ושיעור החיוביים עומד על 10%. כל נבדק עשירי מאומת.

הגבלת מבקרים

בבית החולים רמב"ם החלו היום ליישם את ההנחיה שהפיץ מנכ"ל משרד הבריאות בניסיון להפחית את הסכנה להדבקה בקורונה בתוך בתי החולים בישראל: להתיר שהות של מבקר או מלווה אחד בלבד, בכל זמן נתון ליד מיטת חולה או מטופל. הנחיה זו תיושם בכל המחלקות, המכונים והמרפאות.
ד"ר אבי ויסמן, סגן מנהל רמב"ם: "אנחנו חווים עלייה באשפוזים של חולי קורונה, רבים מהם באים מתוך מחלקות האשפוז שלנו – חולים שמגיעים לטיפול או ניתוח ומתברר שהם גם חולי קורונה. במקביל אנחנו רואים עליה קבועה ומדאיגה במספר אנשי הצוות החולים והמאומתים. אני פונה לכל תושבי הצפון - זו תקופה רגישה שדורשת את ההבנה, את הבגרות ואת שיתוף הפעולה שלכם. ברור לי שכולם רוצים לתמוך בקרוב משפחה חולה ולהיות לידו, אבל צריך להגן על החולים ועל הצוות ועל המבקרים עצמם. לכן אנחנו מנסים להפחית עומס במחלקות, ומתירים רק לאדם אחד לשהות ליד מיטת חולה בכל זמן נתון. אני מקווה שנצא מהתקופה הלא פשוטה הזו ונחזור לשגרה – עד אז – אני מצפה ומקווה שכולם יכבדו את ההנחיות".
פורסם לראשונה: 10:00, 12.01.22